Brak pomysłu na zdjęcia ślubne? Sprawdź, na co postawiły gwiazdy i celebryci!

Ślub to dla wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu, dlatego starają się je zaplanować niemalże w każdym szczególe. Organizacja fotografa ślubnego to jedno z pierwszych zadań, z którymi mierzą się narzeczeni. Warto mieć swoją wizję reportażu ślubnego, by być w pełni usatysfakcjonowanym i zadowolonym z otrzymanego efektu. Szukacie inspiracji? Przygotowaliśmy dla Was przegląd. Zobaczcie, jak wyglądały zdjęcia ślubne popularnych gwiazd i celebrytów.

Sesje ślubne, znane również jako sesje plenerowe, odbywają się zazwyczaj po weselu, rzadziej w trakcie trwania przyjęcia. Celem takiej sesji jest uwiecznienie szczególnych chwil związanych z tym wyjątkowym wydarzaniem, a także piękna i miłości pary młodej.

Możliwość stworzenia niezapomnianych wspomnień i profesjonalnych zdjęć w wyjątkowym otoczeniu wymaga jednak kreatywności. Sesja może być zorganizowana w różnych lokalizacjach, takich jak romantyczny ogród, piękna plaża, malowniczy park, zabytkowy budynek lub inne miejsce, które ma dla pary szczególne znaczenie. A jak wyglądają sesje ślubne gwiazd? Oryginalnych pomysłów nie brakuje.


Stylowa sesja Małgorzaty Kożuchowskiej

Małgorzata Kożuchowska, znana wszystkim z takich seriali jak „Rodzinka” czy „M jak Miłość”, uznawana jest za polską ikonę stylu. Aktorka wyróżnia się nienaganną prezencją, ogromnym wyczuciem smaku, a każda stylizacja gwiazdy to istny „strzał w dziesiątkę”. Jej ślubna sesja jest kwintesencją jej stylu i stanowi potwierdzenie znanej maksymy, że piękno tkwi w prostocie.

 

Moda na pierwszym planie

Karolina Pisarek to znana na całym świecie modelka, dlatego też motywem przewodnim ślubu i wesela była oczywiście moda. „Fashion wedding” okazał się niezwykle efektownym wydarzeniem, zaś sami państwo młodzi prezentowali się niczym z bajki, co potwierdzają przepiękne zdjęcia. Tym co dodaje im wyjątkowego uroku są przede wszystkim uśmiechy na twarzach zakochanych.

 – Zrobienie dobrej sesji ślubnej to sztuka, która wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale także wyczucia, empatii i zrozumienia pary. Komunikacja jest kluczem do sukcesu – słuchanie i rozmowa z parą przed sesją pomaga w zrozumieniu ich oczekiwań, pomysłów i osobowości, co pozwala na stworzenie spersonalizowanej sesji.– mówi Joanna Hoc–Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, miejsca, w którym odbyło się już ponad 750 wesel. – Wybór odpowiedniej lokalizacji odgrywa ogromną rolę w kreowaniu atmosfery i nastroju sesji. W sesji ślubnej niezwykle istotne są także detale. Kwiaty, obrączki, dekoracje – to elementy, które tworzą magię tego wydarzenia – dodaje.

Bardzo istotne jest miejsce wykonywania zdjęć ślubnych w szczególności, jeśli chodzi o zdjęcia plenerowe. Warto wykonać fotografie np. podczas zachodu słońca, wykorzystując tym samym piękne, naturalne oświetlenie.

Ślub w książęcym stylu

Ślub księcia Harry’ego i Meghan Markle był bez wątpienia jednym z najgorętszych wydarzeń 2018 roku. Na to wydarzenie Meghan, w zgodzie ze swoim gustem, wybrała minimalistyczną, klasyczną kreację, która zarazem stała się inspiracją dla kobiet na całym świecie. W tym samym charakterze wykonano również sesję ślubną, w której obok pary młodej stanęli członkowie królewskiej rodziny, co wzbudziło zachwyt wielu rodzin, a jednocześnie stało się inspiracją wielu ślubnych fotoreportaży.


Klasyka z pazurem

Gdy na Instagramie Agnieszki Kaczorowskiej pojawiło się jedno ze zdjęć ślubnych, które opatrzyła romantycznym podpisem: „Było piękniej niż w naszych najśmielszych marzeniach…” niemal 40 000 polubień świadczy o tym, że trudno się z tym nie zgodzić. Para młoda zdecydowała się na sesję ślubną w ukochanych Włoszech, których klimat uwieczniono na przepięknych fotografiach.

Sesje ślubne są niezwykłym sposobem pokazania miłości i szczęścia młodej pary. Zbiór niezapomnianych wspomnień zaklętych w pięknych fotografiach to pamiątka, do której para młoda będzie mogła wracać nie tylko podczas kolejnych rocznic, aby przypomnieć sobie ten wyjątkowy moment w swoim życiu.

Więcej z branży

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Czym zajmuje się grafik komputerowy?

Grafik komputerowy musi łączyć w swojej pracy aspekty artystyczne oraz informatyczne. Trudno jednoznacznie scharakteryzować tę profesję, ponieważ zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie, w zależności od konkretnych potrzeb. Najogólniej jednak rzecz ujmując, graficy komputerowi zajmują się kampaniami marketingowymi i reklamowymi pod kątem przygotowywania grafik, ilustracji, makiet 3D, projektowaniem ulotek, billboardów, składem papierowych magazynów itp.

Grafik komputerowy - gdzie znajdzie pracę i za ile?

Grafik komputerowy znajdzie zatrudnienie w wielu branżach, w tym przede wszystkim mediach, wydawnictwach, agencjach kreatywnych, reklamowych czy public relations. W dobie ogromnej popularności social mediów graficy komputerowi nie mogą narzekać na brak pracy. Znajdą ją bowiem zarówno w dużych przedsiębiorstwach, gdzie istnieją działy graficzne, jak i w niewielkich firmach.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*