Najnowsze trendy HR pod lupą wybitnych praktyków! Przepis na sukces gwarantowany

Zastanawiałeś się kiedyś czego pracownicy naprawdę potrzebują? Spieszymy z odpowiedzią! Na czele dzisiejszych priorytetów znajduje się zdrowie psychiczne: zrozumienie emocji oraz poszanowanie sytuacji rodzinnych, a także wysłuchanie ich potrzeb i pomysłów bez względu na zajmowaną w firmie pozycję. Ponadto, pracownicy chcą być traktowani równo, niezależnie od swojej neuroróżnorodności czy wieku oraz oczekują zrozumienia potrzeb związanych z fizjologią kobiet.

Czołowi eksperci branży, wybitni praktycy i tematy, obok których nie można przejść obojętnie – tak w kliku słowach można opisać konferencję HR Best Practices Conference, która odbyła się 17 października w Vilii Foksal w Warszawie. Wydarzenie poruszyło topowe zagadnienia, które są dziś na tapecie wszystkich pracowników branży HR. Poznaj aspekty, które stały się kluczem do sukcesu dzisiejszego świata HR.

Rozwój jednostek i dialog pokoleniowy:

Jedno jest pewne – firmy, które zaangażują się w rozwój swoich pracowników, niezależnie od ich wieku czy stażu w firmie mogą wiele zyskać. Programy wdrożeniowe dla nowych pracowników, które pozwalają im szybko zaadaptować się w nowym środowisku pracy to przykład z życia wzięty (Mondi Świecie S.A). W dzisiejszym świecie szalenie istotne jest także budowanie pozytywnych relacji między pracownikami różnych grup wiekowych. Środowisko, w którym osoby z większym doświadczeniem mogą być angażowane w inicjowanie nowych sposobów pracy oraz wspierać młodszych stażem kolegów to ogromna wartość. Wymiana międzypokoleniowa to skarb każdej organizacji i filar, na którym firmy mogą wspiąć się na wyżyny efektywności.

Zarządzanie pracownikami Blue Collars:

Choć wydawać by się mogło, że w tej kategorii nie ma pola na wiele modyfikacji i ulepszeń, prelegenci wydarzenia obalili ten mit, dobre praktyki i doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi mogą dać firmie wiele korzyści. W panelu przygotowanym przez reprezentantów Mleczarni Turek, Saint- Gobain Glass, C.H. Robinson oraz ANWIL S.A., dowiedzieliśmy się, że otwartość na zgłaszane przez pracowników inicjatywy może przynieść firmie spore oszczędności. W przedsiębiorstwach prelegentów, zmiana codziennego systemu pracy i wprowadzanie modyfikacji (np. piątki jako dni przeznaczonych tylko na rozwój firmy) czy wprowadzenie podpisu elektronicznego poskutkowały nie tylko lepszymi wynikami finansowymi, ale także oszczędnością czasu.

Neuroróżnorodność:

Z panelu, w którym udział wzięli reprezentanci m.in. Fundacja Razem dla Różnorodności w Biznesie, Angelini Pharma Polska, DHL Parcel Poland oraz BNP Paribas Bank Polska S.A., mogliśmy dowiedzieć się o najważniejszych aspektach tego zagadnienia. Warto podkreślić w tym miejscu, że wiele osób nie jest świadomych swojej neuroróżnorodności lub nie czuje się bezpiecznie, aby o tym mówić. Dlatego w miejscu pracy należy stworzyć atmosferę otwartości i akceptacji, w której każdy pracownik może być sobą i nie musi ukrywać swoich trudności. Jednak, aby mówić tu o sukcesie, wymagane jest zaangażowanie całej kadry zarządzającej. Ważne jest również budowanie świadomości wśród rekruterów. W tym celu warto szkolić i przeciwdziałać tworzeniu się stereotypów, aby nie dyskryminować i nie odrzucać ciekawych kandydatów.

Poszanowanie fizjologii kobiet:

Panel poprowadziła Anna Żuk, HR Manager Poland & Baltics, Russia & Nordics – CHEP Polska, która podkreśliła jak ważne jest wyrównanie szans w pracy. Bowiem kobiety nigdy nie miały w tym aspekcie łatwo. Praca, dom, dzieci, a do tego tematy związane stricte z fizjologią kobiet, takie jak menstruacja czy menopauza. Firmy, którym uda się oswoić z tą tematyką swoich menadżerów i zarząd oraz same pracownice, które nie będą bały się mówić o swoich problemach, stworzą wybitne środowiska pracy i prawdziwie zaangażowaną społeczność pracowniczą.

HR Best Practices Conference

Podczas wydarzenia HR Best Practices Conference w roli mówców zobaczyć mogliśmy osoby takie jak m.in.: Jolanta Borawska, Senior HR Manager – C.H. Robinson, Katarzyna Motelska, Dyrektor Formacji Doświadczeń Pracownika – PKO Bank Polski, Marlena Molus, Zastępca Kierownika Biura Zarządu – Mondi Świecie S.A., Renata Święcicka, Dyrektor Personalny – Mleczarnia Turek, Anna Ostaszewska, Dyrektor Personalny oraz Administracyjny Saint- Gobain Glass i Glassolutions – Grupa Saint-Gobain w Polsce, Katarzyna Czajka, Dyrektor ds. procesów HR i komunikacji – DHL Parcel Poland, Anna Żuk, HR Manager Poland & Baltics, Russia & Nordics – CHEP Polska, Małgorzata Petru, Menedżerka ds. zarządzania różnorodnością i włączeniem – BNP Paribas Bank Polska S.A, Andrzej Kisielewski, Dyrektor ds. Personalnych – ANWIL S.A, Anna Mistewicz, Poland Head of HR – Angelini Pharma Polska.

Jesienna edycja wydarzenia zgromadziła 60 uczestników i 17 prelegentów. Goście mogli liczyć na 3 panele dyskusyjne i 7 godzin fantastycznych i angażujących debat!

Wydarzenie HR Best Practices Conference odbywa się cyklicznie, dwa razy do roku.

Więcej z branży

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Grafika komputerowa to na tyle obszerna dziedzina, że nie sposób wskazać kilku obszarów, w których działają osoby wykonujące ten zawód. Zakres ich pracy jest bowiem szeroki i uzależniony m.in. od potrzeb oraz wymagań samego pracodawcy czy klientów. Można jednak wskazać kilka obowiązków, które w większości przypadków są przydzielone grafikowi komputerowemu. Należą do nich m.in. przygotowywanie wizualnej strony kampanii reklamowych, tworzenie ilustracji, rysunków czy grafik na strony internetowe, ulotki, billboardy itp, projektowanie logotypów firm, skład materiałów do druku i wiele innych. Najczęściej graficy muszą korzystać z wielu narzędzi równolegle, w tym zarówno z programów stricte graficznych, jak i służących do montażu wideo, tworzenia animacji czy obróbki zdjęć.

Grafik komputerowy zarobki - na jakim poziomie się kształtują? Tutaj również wiele zależy od miejsca pracy, posiadanych umiejętności, doświadczenia oraz zakresu obowiązków. Szacuje się jednak, że mediana zarobków w tym zawodzie wynosi 4 510 złotych brutto miesięcznie. Jest to jednak wyłącznie uśredniony wynik, a na największe pensje mogą liczyć graficy pracujący w Warszawie, Gdańsku czy Wrocławiu. Tam także notuje się największe zapotrzebowanie na przedstawicieli tego zawodu. Jak to się ma np. do wynagrodzenia informatyków? W tym miejscu warto sprawdzić, ile zarabiają programiści. Pamiętajmy także, że dobrą alternatywą dla pracy na etacie lub współpracy z konkretną firmą jest działanie w ramach własnego przedsiębiorstwa, co jest popularne także wśród grafików komputerowych. 

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*