Marketplace dla rekruterów IT Huntly startuje w Polsce

W Polsce wystartowała nowa platforma rekrutacyjna Huntly.ai. Jest ona adresowana do rekruterów działających na rynku IT, którzy za polecenie specjalisty mogą zarobić nawet 17,5 tys. zł. Nowy marketplace ma wspomóc rekrutację do działów IT prowadzoną przez wiodące produktowe firmy technologiczne ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.

Huntly działa na bardzo prostej zasadzie: każdy rekruter IT może zarekomendować kandydata na ogłaszane stanowiska przesyłając jego CV. Następnie kandydat jest weryfikowany przez pracodawcę i jeśli przejdzie pomyślnie rozmowę kwalifikacyjną, to zostaje zatrudniony, a rekruter otrzymuje bonus. Wynosi on połowę miesięcznego wynagrodzenia kandydata. Dla aktualnie dostępnych ofert na platformie przekłada się to na równowartość 4 tys. dolarów, czyli około 17,5 tys. złotych!

„Rynek IT na całym świecie cierpi z powodu braku pracowników IT, w szczególności tych na stanowiska wymagającego większego doświadczenia. Najlepszy dostęp do takich ludzi mają specjalistyczne firmy headhunterskie i rekruterzy IT. Dzięki Huntly będą oni teraz mogli w łatwy sposób skapitalizować swoje kontakty do wykwalifikowanych programistów, zamieniając je na dodatkowe źródło dochodu” – mówi Nadiia Kovalchuk, wiodąca rekruter IT z zespołu Huntly.

Bonus oferowany przez Huntly dla rekruterów IT jest zdecydowanie największy na rynku. Pozwala im na szybkie podwojenie zarobków, które w Polsce wynoszą średnio 10-15 tys. zł miesięcznie. Huntly jest również doskonałym narzędziem dla rekruterów IT do sprawdzenia swoich umiejętności w projektach rekrutacyjnych realizowanych dla amerykańskich i zachodnich firm technologicznych.

Dodatkowo rekruterzy nie powinni mieć problemu z przekonaniem kandydata do zmiany pracy, ponieważ większość ofert pracy na Huntly dotyczy kadry kierowniczej. Wiąże się to z wysokim wynagrodzeniem i ciekawym projektem do zrealizowania. Na przykład niektóre oferty pracy obecnie wystawione na platformie obejmują takie stanowiska, jak inżynier DevOps, programista Blockchain, kierownik oddziału, inżynier chmury, czy inżynier TechOps.

Na Huntly w tym momencie ogłaszają swoje oferty pracy takie firmy zajmujące się tworzeniem produktów technologicznych, jak Unifly, Paessler, ChromaWay, LivePerson i wiele innych. Zatrudnianie przez Huntly eliminuje dla nich potrzebę korzystania z agencji rekrutacyjnych, dzięki czemu proces rekrutacji jest nawet czterokrotnie tańszy w porównaniu do średnich cen na rynku.

Polska jest obok Rumunii pierwszym rynkiem, na którym działa Huntly, ale w planach jest ekspansja w kolejnych krajach w Europie Centralnej i Zachodniej. Platforma ma także zostać wkrótce rozbudowana o nowe funkcje bazujące na sztucznej inteligencji, które ułatwią i przyśpieszą wstępną weryfikację kandydatów.

Huntly ma swoją siedzibę w Kalifornii i zostało stworzone przez grupę programistów Meta i rekruterów IT, którzy od lat są zawodowo związani z branżą IT. Więcej o Huntly można dowiedzieć się na stronie www.huntly.ai/pl/.

Więcej z branży

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Zamykasz komputer, wsiadasz do auta i kierujesz się wprost do pracy. Jak zwykle poranne korki zdecydowanie utrudniają drogę, którą przy braku ruchu byłbyś wstanie pokonać w czasie kilkunastu minut. Przez to masz jednak czas się rozejrzeć.

Na budynku przed tobą ktoś wywiesił nowiutki bilbord zachęcający do zakupu auta marki Citroen. Z twojej prawej strony zalotne spojrzenie rzuca kobieta z reklamy salonu odzieżowego. Dojeżdżasz pod pracę. Ponieważ pracujesz w centrum miasta, zaczepia Cię młoda dziewczyna wręczając ulotkę z ofertą studiów podyplomowych. Wchodzisz do bura.

Twój szef rozmawia właśnie z jakąś nieznaną Ci osobą. Nagle woła Cię, byś przywitał się z nieznajomym. Ten uśmiecha się, ściska twoją dłoń i wręcza wizytówkę. Patrzysz na nią. Ktoś naprawdę dobrze dobrał kolory i czcionkę. Wracasz do swojego biurka z wizytówką w dłoni.

Nagle dopada Cię pewna refleksja. Począwszy od designu twojej ulubionej strony internetowej, przez wręczoną Ci ulotkę aż do wizytówki, wszystko, na co natknąłeś się w swojej drodze do pracy było dziełem przedstawicieli  jednego zawodu. Zawodu,  który pojawił się niedawno, a jak widać, zupełnie zdominował aspekt wizualny dzisiejszego świata. Zawód ten, to oczywiście grafik komputerowy.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*