Marketplace dla rekruterów IT Huntly startuje w Polsce

W Polsce wystartowała nowa platforma rekrutacyjna Huntly.ai. Jest ona adresowana do rekruterów działających na rynku IT, którzy za polecenie specjalisty mogą zarobić nawet 17,5 tys. zł. Nowy marketplace ma wspomóc rekrutację do działów IT prowadzoną przez wiodące produktowe firmy technologiczne ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.

Huntly działa na bardzo prostej zasadzie: każdy rekruter IT może zarekomendować kandydata na ogłaszane stanowiska przesyłając jego CV. Następnie kandydat jest weryfikowany przez pracodawcę i jeśli przejdzie pomyślnie rozmowę kwalifikacyjną, to zostaje zatrudniony, a rekruter otrzymuje bonus. Wynosi on połowę miesięcznego wynagrodzenia kandydata. Dla aktualnie dostępnych ofert na platformie przekłada się to na równowartość 4 tys. dolarów, czyli około 17,5 tys. złotych!

„Rynek IT na całym świecie cierpi z powodu braku pracowników IT, w szczególności tych na stanowiska wymagającego większego doświadczenia. Najlepszy dostęp do takich ludzi mają specjalistyczne firmy headhunterskie i rekruterzy IT. Dzięki Huntly będą oni teraz mogli w łatwy sposób skapitalizować swoje kontakty do wykwalifikowanych programistów, zamieniając je na dodatkowe źródło dochodu” – mówi Nadiia Kovalchuk, wiodąca rekruter IT z zespołu Huntly.

Bonus oferowany przez Huntly dla rekruterów IT jest zdecydowanie największy na rynku. Pozwala im na szybkie podwojenie zarobków, które w Polsce wynoszą średnio 10-15 tys. zł miesięcznie. Huntly jest również doskonałym narzędziem dla rekruterów IT do sprawdzenia swoich umiejętności w projektach rekrutacyjnych realizowanych dla amerykańskich i zachodnich firm technologicznych.

Dodatkowo rekruterzy nie powinni mieć problemu z przekonaniem kandydata do zmiany pracy, ponieważ większość ofert pracy na Huntly dotyczy kadry kierowniczej. Wiąże się to z wysokim wynagrodzeniem i ciekawym projektem do zrealizowania. Na przykład niektóre oferty pracy obecnie wystawione na platformie obejmują takie stanowiska, jak inżynier DevOps, programista Blockchain, kierownik oddziału, inżynier chmury, czy inżynier TechOps.

Na Huntly w tym momencie ogłaszają swoje oferty pracy takie firmy zajmujące się tworzeniem produktów technologicznych, jak Unifly, Paessler, ChromaWay, LivePerson i wiele innych. Zatrudnianie przez Huntly eliminuje dla nich potrzebę korzystania z agencji rekrutacyjnych, dzięki czemu proces rekrutacji jest nawet czterokrotnie tańszy w porównaniu do średnich cen na rynku.

Polska jest obok Rumunii pierwszym rynkiem, na którym działa Huntly, ale w planach jest ekspansja w kolejnych krajach w Europie Centralnej i Zachodniej. Platforma ma także zostać wkrótce rozbudowana o nowe funkcje bazujące na sztucznej inteligencji, które ułatwią i przyśpieszą wstępną weryfikację kandydatów.

Huntly ma swoją siedzibę w Kalifornii i zostało stworzone przez grupę programistów Meta i rekruterów IT, którzy od lat są zawodowo związani z branżą IT. Więcej o Huntly można dowiedzieć się na stronie www.huntly.ai/pl/.

Więcej z branży

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Graficy (mimo dość dużego nasycenia rynku) nadal są atrakcyjnymi specjalistami dla wielu pracodawców – od największych, międzynarodowych agencji reklamowych, po niewielkie firmy, funkcjonujące w rynkowych niszach.

Oczywiście zawód grafika daje też szerokie możliwości samodzielnego realizowania się jako współpracujący z różnymi podmiotami freelancer – to opcja dla osób ceniących sobie pracę na własnych warunkach.

Chcący się utrzymać na rynku grafik musi być osobą kreatywną, ale zarazem bardzo obowiązkową i umiejącą pracować w sposób elastyczny oraz wielopłaszczyznowy (od projektu do projektu). Zmienność i dynamika w znacznym stopniu decydują o tym, że średnia wieku w zawodzie grafika komputerowego jest niska (ok. 30 lat).

Jeśli wykazujemy się takimi cechami i czujemy, że w pokonaniu pierwszych progów pomoże nam pasja i wrodzone umiejętności graficzne – warto spróbować swoich sił odpowiednio szybko. Dobre, czyli rozbudowane i urozmaicone portfolio, to najlepsza przepustka do kariery w branży graficznej.

Na początku liczy się każdy wykonany projekt, dlatego wchodząc do zawodu, skupiajmy się nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale nie bójmy się podejmować zawodowych wyzwań już w trakcie studiów czy/i uzyskiwania kolejnych zawodowych szlifów.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*