Czas droższy od pieniędzy? Work-life balance w agencji Grow

Na wybór pracodawcy wpływa obecnie wiele czynników – oferowane wynagrodzenie, zakres obowiązków, możliwości rozwoju, tryb pracy (zdalny/hybrydowy/stacjonarny), ale też kultura organizacyjna i dostępne benefity pozapłacowe. Temat tych ostatnich jest wciąż chętnie podejmowany przez media czy użytkowników portali społecznościowych. Nic dziwnego – w ofertach firm pojawiają się coraz to nowsze benefity. Nie wszystkie organizacje pamiętają jednak o tym, że dobrze skonstruowana oferta to taka, która odpowiada na realne potrzeby pracowników.

W agencji komunikacyjnej Grow już od wielu lat regularnie prowadzone są badania satysfakcji wśród pracowników. Każdorazowo wybrzmiewa w nich temat świadczeń pozapłacowych, o który pyta firma. Okazuje się, że dla zespołu Grow kluczowe są obecnie te benefity, które oferują dodatkowy czas wolny. To ważne zwłaszcza w tak dynamicznej, agencyjnej pracy, w której osiągnięcie work-life balance była wyzwaniem.

W oparciu o odpowiedzi pracowników agencja uważnie przyjrzała się temu wątkowi i w listopadzie 2022 roku wprowadziła benefit w postaci krótszej o 2h pracy w piątki (do godz. 14).

„Przed wprowadzeniem tego benefitu poszukiwaliśmy usprawnień, które ograniczą nakład pracy, dopasują zadania do tempa zespołu lub zmniejszą czas niezbędny do wykonywania obowiązków. Zadbaliśmy także o komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzne, w tym poinformowanie wszystkich klientów. Co ważne, decyzja o wprowadzeniu tego benefitu spotkała się ogromnym entuzjazmem zarówno samych pracowników, jak i naszych partnerów biznesowych” – mówi Łukasz Jarota, Dyrektor Zarządzający agencji Grow.

Po wprowadzeniu benefitu agencja monitorowała, czy wprowadzona zmiana wpłynęła w jakiś sposób na jakość pracy konsultantów oraz terminowość projektów. Wnioski były tylko pozytywne – pracownicy docenili możliwość wcześniejszego rozpoczęcia weekendu, która daje dodatkowy czas na odpoczynek, a żaden z klientów nie odczuł zmiany w negatywny sposób.

W kolejnym badaniu satysfakcji agencja znów zapytała o obszar benefitów i o to, jakie nowe świadczenia chcieliby uzyskać pracownicy. Czas znów okazał się na wagę złota. Wśród padających odpowiedzi pojawiał się m.in. dodatkowy dzień wolny z okazji urodzin. Po kolejnej analizie odpowiedzi i bieżącej sytuacji projektowej z początkiem lutego benefit ten został wprowadzony zgodnie z sugestią pracowników.

„Dla pracowników – zwłaszcza reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy – wartość czasu wolnego jest bardzo duża. Jako organizacja chcemy odpowiadać na takie potrzeby. Poza tym, jak się okazało (dane z naszych wewnętrznych badań wśród pracowników), benefit dotyczący krótszych piątków był „droższy od pieniędzy”, czyli innych materialnych benefitów, jakie oferujemy w firmie. Dlatego zdecydowaliśmy również o wprowadzeniu kolejnego świadczenia tego typu – czyli dnia wolnego z okazji urodzin” – podsumowuje wprowadzenie nowego benefitu Łukasz Jarota.

Oprócz wymienionych wyżej świadczeń pozapłacowych pracownicy Grow mogą liczyć także na prywatną opiekę medyczną, lekcje języka angielskiego, karty Sodexo, dofinansowanie do szkoleń, domowego biura oraz karty Multisport czy też spotkania i wyjazdy integracyjne. Oferta benefitowa Grow jest do lat systematycznie rozbudowywana w oparciu m.in. o wyniki wspomnianych wyżej badań satysfakcji pracowników.

Więcej z branży

Zarobki w branży graficznej

Zgodnie z najnowszymi danymi (stan na styczeń 2022r.) przeciętne wynagrodzenie grafików wynosi około 4 840 PLN brutto. Według redakcji GRAFMAG projektanci zatrudnieni w dużych firmach mają szansę na wynagrodzenie powyżej 8500 zł netto. Miesięczne zarobki są również uzależnione od formy zatrudnienia. Najpopularniejszą formą jest zatrudnienie na zasadzie kontraktu B2B (Business to Business).

Predyspozycje do zawodu w branży graficznej

Niemal każda firma potrzebuje materiałów graficznych, szczególnie gdy jest obecna w sieci i intensywnie działa w ramach marketingu internetowego. Projektant grafiki zajmuje się przygotowaniem materiałów reklamowych, znaków firmowych, okładek książek, a także projektowaniem publikacji oraz stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii przygotowuje również materiały do drukowania cyfrowego, także w technologii 3D. Jeśli cechuję Cię umiejętność twórczego myślenia, jesteś osobą komunikatywną i kreatywną doskonale odnajdziesz się w tej branży. Jest to zawód, który wymaga bieżącej znajomości trendów i śledzenia nowości technicznych. Wymaga zdobywania ciągłych umiejętności zawodowych.

Technik grafiki i poligrafii

Podczas nauki na kierunku Technik grafiki i poligrafii możesz zdobyć dwie państwowe kwalifikacje. Pierwsza kwalifikacja przygotuje Cię do wykonywania prac graficznych i publikacji cyfrowej, druga umożliwi drukowanie cyfrowe i obróbkę druków. Po ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego otrzymasz zaświadczenie o posiadaniu danej kwalifikacji. Zakończenie nauki i zdanie egzaminu państwowego jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Czas trwania całego kursu to 2,5 roku. Szeroki zakres nauki obejmuje takie przedmioty jak: język obcy zawodowy, bhp, organizacja pracy zespołu, projektowanie graficzne i projektowanie publikacji, poligrafia. Dodatkowo zdobędziesz kompetencje z zakresu poligrafii: podstawy dziedziny, rysunek techniczny, maszyny i urządzenia cyfrowe, modelowanie i drukowanie 3D.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Zarobki w branży graficznej

Zgodnie z najnowszymi danymi (stan na styczeń 2022r.) przeciętne wynagrodzenie grafików wynosi około 4 840 PLN brutto. Według redakcji GRAFMAG projektanci zatrudnieni w dużych firmach mają szansę na wynagrodzenie powyżej 8500 zł netto. Miesięczne zarobki są również uzależnione od formy zatrudnienia. Najpopularniejszą formą jest zatrudnienie na zasadzie kontraktu B2B (Business to Business).

Predyspozycje do zawodu w branży graficznej

Niemal każda firma potrzebuje materiałów graficznych, szczególnie gdy jest obecna w sieci i intensywnie działa w ramach marketingu internetowego. Projektant grafiki zajmuje się przygotowaniem materiałów reklamowych, znaków firmowych, okładek książek, a także projektowaniem publikacji oraz stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii przygotowuje również materiały do drukowania cyfrowego, także w technologii 3D. Jeśli cechuję Cię umiejętność twórczego myślenia, jesteś osobą komunikatywną i kreatywną doskonale odnajdziesz się w tej branży. Jest to zawód, który wymaga bieżącej znajomości trendów i śledzenia nowości technicznych. Wymaga zdobywania ciągłych umiejętności zawodowych.

Technik grafiki i poligrafii

Podczas nauki na kierunku Technik grafiki i poligrafii możesz zdobyć dwie państwowe kwalifikacje. Pierwsza kwalifikacja przygotuje Cię do wykonywania prac graficznych i publikacji cyfrowej, druga umożliwi drukowanie cyfrowe i obróbkę druków. Po ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego otrzymasz zaświadczenie o posiadaniu danej kwalifikacji. Zakończenie nauki i zdanie egzaminu państwowego jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Czas trwania całego kursu to 2,5 roku. Szeroki zakres nauki obejmuje takie przedmioty jak: język obcy zawodowy, bhp, organizacja pracy zespołu, projektowanie graficzne i projektowanie publikacji, poligrafia. Dodatkowo zdobędziesz kompetencje z zakresu poligrafii: podstawy dziedziny, rysunek techniczny, maszyny i urządzenia cyfrowe, modelowanie i drukowanie 3D.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*